SPLOŠNA VADBA ZA ZDRAVO HRBTENICO – Bcenter.si

Splošna vadba za zdravo hrbtenico

Je miren, enostaven, netekmovalen način vadbe, primeren za ženske in moške vseh starosti. Sestavljajo jo:
1.    vaje za  MOČ – KREPITEV
2.    vaje za GIBLJIVOST – STRETCHING
3.    vaje za RAVNOTEŽJE
4.    vaje za KOORDINACIJO

Z redno vadbo krepimo in ohranjamo prožnost mišic, zmanjšujemo možnost vsakdanjih poškodb, naučimo se vzpostaviti stik s svojim telesom. Blažimo, lahko tudi odpravljamo bolečine hrbta, vratu in ramen, omilimo težave, ki spremljajo osteoporozoin ostale »moderne« nevšečnosti.

Jedro vadbenega programa so t.i. vaje za ZDRAVO HRBTENICO, saj le-ta igra poglavitno vlogo pri dobrem počutju in splošnem zdravju. Ko govorimo o zdravi hrbtenici, mislimo tako na primerno moč mišičnih struktur, ki obdajajo hrbtenico (hrbtne in trebušne mišice), kakor tudi na primerno stopnjo splošne gibljivosti.

Nudimo vam dva programa:

1.  Terapevtska vadba za zdravo hrbtenico

Terapevtska vadba za zdravo hrbtenico je primerna za vse, ki ste se že srečali z resnejšimi problemi v hrbtenici:

  • bolečine v vratu, križu, kolkih, ramenih, išiasu
  • ste morda po kakšnem operativnem posegu in so vam svetovali vadbo, kot eden od načinov izboljšanja oz. ohranjanja zdravega stanja, …).
  • Cilj vadbe je odprava bolečin in vzpostavitev mišičnega ravnovesja ter stabilizacije trupa.
  • Vodi: Bojana Žuraj, dipl. fizioterapevtka.

2. Vadba za zdravo hrbtenico z elementi pilatesa je primerna za vse, ki še niste imeli resnejših težav s hrbtenico, s ciljem:

  • preventive pred morebitnimi težavami
  • vzdrževanje pravilne telesne drže in
  • dobrega fizičnega počutja
  • Vodi : Barbara Grzetič, pilates inštruktorica, vaditeljica rekreacije za ženske, učiteljica joge..

3. DOBRO JUTRO MIX – primerna za vse, ki bi se radi zjutraj odlično prebudili pred odhodom v službo ali tiste, ki radi zgodaj vstajate. Vadbena ura je sestavljena iz elementov Vadbe za zdravo hrbtenico in Pilatesa. NOVO!

Zdrava hrbtenica ima normalne fiziološke krivine v vratnem, prsnem in ledvenem predelu, kar omogoča normalno gibanje človeškega telesa: upogibanje, iztezanje in obračanje.

Sodobni človek zaradi načina življenja velikokrat nepravilno uporablja svoje telo v vsakdanjem življenju (prekomerno sedenje, neaktivnost..), kar lahko vodi v raznovrstne okvare in bolezni hrbtenice

 

 

.

Hrbtenica

Preprosto povedano, hrbtenica ni nič drugega kot skupina kosti – vretenc,  ki so razvrščene sredi našega hrbta. Hrbtenico sestavlja 33 kosti – 24 vretenc; križnica, ki jo sestavlja 5 med seboj zraslih vretenc, in trtica – 4 med seboj zrasla vretenca. Zdrave hrbtenične kosti so trdne in močne, njihovo moč jim dajejo minerali, predvsem kalcij in fosfati.

 

Hrbtenico lahko razdelimo na štiri področja: cervikalno področje (vratna hrbtenica), torakalno področje (prsna hrbtenica), lumbarno področje (ledvena hrbtenica) in sakralno področje (križnica).

 

Vsi ti sestavni deli hrbtenice sodelujejo pri zagotavljanju opore in stabilnosti za večino teže zgornjega dela telesa.

 

Temelj, na katerega je “postavljena” hrbtenica, je medenica. Na njeno pravilno lego vplivajo mišice in vezi v okolici kolka. Spremenjen nagib medenice vpliva na spremebmo fizioloških krivin hrbtenice. Zdrava hrbtenica je v čelni ravnini ravna črta, z bočne strani pa ukrivljena v obliki dvojne črke S.

URNIK VADB ZA ZDRAVO HRBTENICO

PONEDELJEK in SREDA:
8.10 
Zdrava hrbtenica z el. pilatesa
20.00  Terapevtska vadba za zdr.hrbtenico

TOREK in ČETRTEK
17.10  Zdrava hrbtenica z el. pilatesa

TOREK in ČETRTEK

  8.00   Zdrava hrbtenica z el. pilatesa

17.40   Zdrava hrbtenica z el. pilatesa

LORDOZNA DRŽA

Nastane s povečanjem nagibahrbtenice (naprej), ki je največ krat posledica prevelike aktivnosti oz. zakrčenosti upogibalk kolka. Nanjo lahko vplivajo tudi skrajšane hrbtne mišice (predvsem ledvene) in raztegnjene trebušne mišice. Povečana lordoza se zaradi ohranjanja osnovne statike človeškega telesa sočasno pojavi s prsno kifozo in povešenimi rameni.
Lordotična drža je značilna tudi za ljudi ssedečim načinom življenja, saj so mišice upogibalke kolka v sedečem položaju pasivne, kar pripelje do njihove skrajšave in s tem rušenja statike hrbtenice.

SKOLIOZNA DRŽA

Nastane kot posledica nagnjenosti medeničnega obroča v čelni ravnini. Medenica in hrbtenica sta običajno z bočne strani v pravilnem položaju. Na ta tip drže lahko vplivajo razlike v dolžini nog, zakrčenost kolčnih primikalk ali odmikalk, razlika v razvitosti oz. moči leve in desne strani trupa.

Odpravljanje SKOLIOZNE DRŽE je veliko bolj kompleksno. V kolikor je razlog zanjo skrajšava ene noge, je najprej potrebno posvetovanje z ortopedom. Če je razlog nepravilne čelne lege medenice kontraktura mišic primikakl ali odmikalk, bomo stanje lahko izboljšali s korektivnimi razteznimi vajami teh mišičnih skupin.

LORDOZNA DRŽA

Nastane kot posledica zmanjšanja nagiba hrbtenice. Ta se kompenzira z zmanjšanjem krivine v ledvenem delu.T.i. okrogel hrbet nastane kot posledica zakrčenosti in skrajšav prsnih mišic ter prekomerno raztegnjenih oz. šibkih hrbtnih (oblopatičnih) mišic. Ta tip drže je značilen tudi pri aktivnostih, kjer so prekomerno obremenjene upogibalke ramenskega obroča (npr. prsno plavanje, potiski izpred prsi – skleci) ob sočasnem zanemarjanju ustreznih razteznih vaj.

Da bi preprečili nastanek KIFOZNE DRŽE je nujno potrebna urovnovešena vadba moči. V kolikor so znaki kifozne drže že vidni, je potrebna dodatna krepitev zgornjih hrbtnih mišic oziroma primikalk lopatic ter razteg prsnih mišic, posebej mišic upogibalk ramena.